شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

تاخیر مثنوی!

مدتی این مثنوی تاخیر می شود...

رفتنم با خودم نیست امیدوارم اومدنمم با خودم نباشه چون می شناسم خودمو!


در محضر مولانا:

+مدتی این مثنوی تاخیر شد/ مهلتی بایست تا خون شیر شد

++سخت گیری و تعصب خامی است/ تا جنینی کار خون آشامیست

پ.ن: خونی نریخته شده و نخواهد ریخت!!


مُرده ی متحرک

به قولِ فرانتس کافکا؛ نوشتن، بیرون جهیدن از صفِ مردگان است...

مرده ای بیش نیستم!


+گاهی فکر آزادِ و دغدغه ای که مدتِ بسیاری آزارت میداد رو از سَر ِ خودت وا کردی اما باز میبینی که نوشتنت نمیاد!

++به این راحتیا دست از سرتون بر نمیدارم، حالا هی نگاه عاقل اندر سفیه کن به من! (کلیک کنید)


وصف حال مشتاقی!

گاهی باید به اطراف بنگریم و آنچه را که برایمان بافته اند! را از همان مَنظر ِ همیشگی نبینیم. از تغییر نترسیم و مطلق نگر نباشیم. به خودِ خودمان بها بدهیم وگرنه ...



شوخی نوشت (ایهام، استعاره و در کل همه ی آرایه های ادبی توی همین تک جمله متبلور شده!): 

+گاهی باید بی ادعا بود...(کلیک کنید)

++ماچ ِ زورکی از نمایی دیگر! (کلیک کنید)

تفجیرُ الفجور

سی و اندی سال از روان شدن ِ آن می گذرد و همچنان، بحمدالله ِ والمِنه، با سرعتی شتابان تر از گذشته و به طور مداوم، در رفت و برگشتی برق آساست و لذتی حاصل می شود که باغ ِ وجودْ از آن سیراب می گردد و آن انفجارِ انوار، مداوم در پیش ِ دیدگان ِ ما به منصه ظهور می رسد.


تفسیر العنوان:

تفجیر در فرهنگ فارسی معین به معنای روان کردن و گشوده کردن آمده است.

الفجور هم در فرهنگ " الشوخُ الشبْ فی الطریقُ التب " جمع فجر در نظر گرفته شده است!

................................................................

+فیلم " to Rome with love " رو الان دیدم! کارای وودی آلن برام همیشه جذاب بودن، فضای خاصی حاکمه توو فیلماش که منو مسحور میکنه، همین!


از هر دَری!

من یک تیر ماهی اصیلم!! 

تیر هستم ولی ماه یا ماهی نه.


+همیشه برام جای سوال بوده و هست که اینایی که میان و میگن ما "فلان ماه"ی ها، اِلیم و بِلیم! یعنی واقعن به این گفته شون معتقدند؟! آیا اصلن یک چنین برداشتهایی از ماهِ تولد چقدر می تونه دارای ابعاد حقیقی باشه؟!

.....................................................

پ.ن: مارا چه شده است که در جامعه ایی که علی علی گویانمان گوش ِ فلک را کَر کرده است، این چنین از منش چون اویی دور افتاده ایم؟! ( اینجا را کلیک کنید و بخوانید)

+فراموش نکنیم که هنوز در جهان ِ سوم، " الناسُ علی دین مُلوکهم" و خود حدیث مفصل خوان ...

.....................................................

به سیاقِ سابق عکسی گذاشته میشه تا جماعتی محظوظ گردند :) افق ِ دیدِ وسیع آینده سازان (کلیک کنید)!

قابل ِ توجه دوستان! برزیل فقط استخر و نایت کلاب نیستا (کلیک کنید).


قرارداد

تو فکر اینم که رسمن با خدا یک قرارداد ببندم که شب کاریاشو به من مُحَوّل کنه، البته با یک تبصره ویژه که " لا یکلف الله نفسه الا وسعها" *.


پ.ن: این ایده از اونجا به ذهنم خطور کرد که، آخه چه کاریه! من که هر شب بیدارم، خُب یه کار ِ مفیدم بذا انجام داده باشم...

*در کل یعنی به اندازه ی توانایی هام باید ازم انتظار داشته باشه!

......................................................

+یک نوشته ی طنز دو صفحه ای رو از اینجا (کلیک کنید) دانلود کنید، ارزش خوندن داره به نظرم.

++زیبایی هم می تونه ذاتی باشه هم اکتسابی، به ذاتیش کاری ندارم ولی این (کلیک کنید) نمونه ی خوبه اکتسابیشه!


شوخی های شبانه یک ساله شد.

عنوانِ یادداشتِ ذکر شده خبر مهمی نیست ولی داره به من می فهمونه که آهای! یک سال گذشت، به همین سادگی و به همین ملسی...


بیایید دور ِ هم شعر "بیا شمعارو فوت کن"رو بخونیم و از بودنِ کنار ِ هم لذت ببریم ( هرکی این پست رو میخونه مدیونه اگه این شعر رو نخونه! )


دوست داشتن ِ دیگران مثِ نفس کشیدن واجبه، همه تونو دوس دارم دوستای خوبم...

سانتی‌مانتالیسم بیداد میکند


عکس و عکاسی رو دوس دارم چون به این راحتی(کلیک کنید) حس آرامش رو بهم تزریق میکنه.



+زورکی هم شده باید سرحال بود!


++ویژه (از دست ندید!): دانلود فیلم جدید "فصل کرگدن" (کلیک کنید) محصول 2012 . بازیگران : بهروز وثوقی، آرش ، مونیکا بلوچی و با کارگردانی بهمن قبادی. ( با تشکر از وبلاگ http://merkam2.blogsky.com/)

سیاهیه بی پایان ...


من اینجا بس دلم تنگ است 

و هر سازی که می بینم بد آهنگ است 

بیا ره توشه برداریم 

قدم در راه بی برگشت بگذاریم  

ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است ؟


+از دوستان معذرت می خوام، چون نه حس کامنت جواب دادن رو دارم نه کامنت گذاشتن ولی همچنان می خوانمتان!

..........................................................................

++از هرچه بگذریم... می توانم به لنین هم عشق بورزم وقتی که اینگونه (کلیک کنید) می بینمش! عکس رو از اینجا (کلیک کنید) کِش رفتم و حیف است که شما هم متن را نخوانید.


خماری بامداد

دو شبانه روز است که در اندیشه ی دود کردن یک نخ سیگارم !

+هجوم بی خوابی...

++به اندیشیدن خطر مکن...                                               

+++معاشقه امید و نا امیدی...


++++ای عاشقان ای عاشقان پیمانه را گم کرده‌ام( کلیک کنید و شعر را کامل بخوانید)

+++++حوصله خواندن ندارید! با صدای دکتر سروش گوش بدید(حجم بسیار کم: 300kb)