شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

ماچ ِ زورکی!



عکاس: Mark Vincent Muller

.........................................................................................

+دانلود ترانه ای شنیدنی از Yasmin Levy (اسم ترانه: La Algeria)


قسمتی از ترجمه فارسی ترانه: 

من برای فراموش کردن تو می نوشم و می نوشم و می نوشم!

من نمی توانم تفکر کنم و می خوابم و می خوابم و می خوابم!

در بابِ ناوگان حمل و نقل!

مسافرت با قطار برای من خیلی دلچسبِ؛ قسمت اعظم این دلچسب بودن به خاطرِ وجود مبارک و پر برکتِ توالتِ. هر بار که با قطار مسافرت میکنم، خودم رو ملزم به قدم نهادن در آن وادی می کنم و دو چیز از همه برام جالب تره که یکیش اعتماد به نفسمو تقویت می کنه و دیگری روحیه ی جستجوگرمو قلقلک میده. اولین مورد که بهم اعتماد به نفس میده، حفظِ تعادلْ وقت نشستن روی کاسه توالت است که همیشه سربلند هستم پس از اتمام کار. اون یکی که کنکاشگریمو به رُخ میکشه اینه که افاضات (شما بخوانید اضافات) ما به طرز متهورانه ای به روی ریل می افته و این یعنی سوراخ بودن کاسه توالت، ریل رو دیدن در حال حرکت و رشد بی رویه ی گیاهان (چه بسا دارویی) در مسیری پر پیچ و خم.


یک بار عمدن و بدون احتیاج ِ رفتن ِ به خلا، به توالت هواپیما رفتم (بله ما هم هواپیما سوار شده ایم!) به امید اینکه بتونم شهری رو که از روش رد میشدیم از نمایی متفاوت ببینم اما...


جا داره از نبود توالت در اتوبوس بسیار بسیار گِله بکنم چون بحران های بیشماری رو برام ایجاد کرده.


+ song of life ( به نظرم فوق العاده س و ارزش دانلود کردن و دیدنو داره)

....................................................................

++راضیم به ر ِضایَت وقتی راضی نیستی به ر ِضایَم. بذار به اسم منم تموم بشه هرچند ...

(خودش می دونه با کیَم!)


یادمان باشد اگر خاطرمان بود که...

یادمان باشد اگر خاطرمان بود که... مرغ های همسایه ها واقعن دارن غاز میشن.


یادمان باشد اگر خاطرمان بود که... کی گفته انتخاب "کردنِ " ما آزاد نیست؟!


یادمان باشد اگر خاطرمان بود که... طلبِ عشق، ساعتی چَندِ راستی؟


یادمان باشد اگر خاطرمان بود که... کمتر بخوریم چون " به حالِ کسی می بایست گریست/ که دخلش بوَد هفده و خرجش بوَد بیست* " .


یادمان باشد اگر خاطرمان بود که... زود پا شیم بریم مَوال (این آزر وُردز !: مَبال) که داره خطری میشه...



*از ابیاتی که و ِردِ زبانِ پدر ِ گرامیه :))


ما و فرهنگ آش شله قلمکاریمان

به نظرتون مژگان! دقیقن دلش کجای مشهد رو می خواد؟

الف) پدیده شاندیز

ب) طرقبه

ج) کوه سنگی

د) هیچکدام



بدون شک شما هم مثل من گزینه ی "د " که همان هیچکدام است را انتخاب می کنید.

( ادامه ی مطلب را از دست ندهید) 


ادامه مطلب ...

توضیح المسائل شخصی!

اکثر مسافرت هایی که میرم، حداقل ِ وسایل رو همراه خودم می برم چون مسافرت رو برایم لذت بخش تر می کنه. الان که دارم به مسافرت فینال(به رحمت ایزدی پیوستن!) خودم فکر می کنم می بینم نمی تونم از این عادتم دست بردارم و بنابر قاعده ترک عادت مرض است؛ خودم رو برای چندتا توشه ی راه، به زحمت نمی اندازم چون دچار مرض می شوم و پیرو فرمایش ذات باری تعالی که فرموده اند " لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام"* خود به خود جواز ترک بسیاری از مستحبات، جایزات! و حتی واجبات برایم صادر می شود.

* ضرر در اسلام مشروعیت ندارد.

درنگ

بدترین نوع بیسواد، بیسواد سیاسی است ؛ وی کور و کر است .
درک سیاسی ندارد و نمی‌داند که هزینه‌های زندگی از قبیل قیمت نان، مسکن، دارو و درمان همگی وابسته به تصمیمات سیاسی هستند.
او حتی به جهالت سیاسی خود افتخار کرده، سینه جلو می‌اندازد و میگوید که: “از سیاست بیزار است” .
چنین آدم سبک ‌مغزی نمی‌فهمد که بی‌توجهی به سیاست است که زنــان فــاحــشه و کــودکان خــیابانــی می‌سازد، قتــل و غــارت را زیاد می‌کند  و از همه بدتر بر فساد صاحبان قدرت می‌افزاید... .
برتولت برشت

خان را گرفتند!

وقتی از بانو سیمین بهبهانی در تلویزیون اسم به میان می آید، منم به خودم جرأت میدم و شاهکاری از اشعار ایشون را اینجا میگذارم!


خان را گرفتند


یکی خان بود از حیث چپاول 

دوتا مستخدم خان را گرفتند

  

فلان م.لا مخالف داشت بسیار

مخالف‌های ایشان را گرفتند

  

بده مژده به دزدان خزانه

که شاکی‌های آنان را گرفتند

 

چو شد درآس.تان قدس دز.دی 

گداهای خراسان را گرفتند

 

به جرم اخ.تلا.س شرکت نفت 

برادرهای دربان را گرفتند

 

نمیخواهند چون خر را بگیرند

محبت کرده پالان را گرفتند

 

غذا را آشپز چون شور می کرد

سر سفره نمکدان را گرفتند

 

چو آمد سقف مهمانخانه پائین

به حکم شرع مهمان را گرفتند

 

به قم از روی توضیح ‌المسائل

همه اغ.لاط قرآن را گرفتند

 

    به جرم ارت.داد از دین اسلام

  دوباره شیخ صنعان را گرفتند

 

    به این گله دوتا گرگ خودی زد

  خدائی شد که چوپان را گرفتند

 

    به ما درد و مرض دادند بسیار

 دلیلش اینکه درمان راگرفتند

 

    همه این‌ها جهنم؛ این خلایق

    ز مردم دین و ایمان را گرفتند

ایران من! چه خوش نشسته ای در آن میان.

با انتشار رسمی آمار تورم در کشورهای جهان توسط صندوق بین المللی پول با رده بندی 184 کشور جهان از نظر میزان تورم، بلاروس را با تورم 60 درصدی در رتبه نخست سودان شمالی وجنوبی در رتبه های دوم وسوم و ایران را با تورم 25.2 درصدی در رتبه چهارم قرار داد،

تازه این با احتساب نرخ تورم رسمی دولت است وگرنه بلاروس سگ کی باشه جای مارو بگیره؟!

چیزی که برام جالبه اینه که سوئیس با نرخ تورم منفی 0.5 درصد داره چیکار میکنه؟! یعنی هرچی دارم به خودم فشار میارم که مردم سوئیس رو درک کنم وقتی مسئولینشونو از تلویزیون دارن نمودار نشون میدن نمی تونم. آخه تا حالا نمودار چپکی ندیدم که به جای اینکه به عرش رسیده باشه در فرش و زیر فرش سیر کنه.
خوب شد من سوئیسی نبودم وگرنه الان احساس بی هویتیه شدیدی در من ایجاد می شد و چه بسا دست به عمل انتحاری میزدم و خودمو جلوی ساختمون فیفا! آتیش می زدم.