شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

مرگ

پدیده ی مرگ به طور عام و مرگ عزیزان و نزدیکانم به طور خاص چالش ذهنیی به درازای تاریخ برام ایجاد می کنه. این چالش در دو بخش خلاصه میشه، اول اینکه آیا زندگی به این پوچی که آخر و عاقبت همه به زیر خاک می انجامه ارزشِ کردن! داره؟! و دوم اینکه آیا این انسان با این همه دک و پوز و ابر و باد و مه ایی که همگی برایش در کارند می تواند بیهوده آفریده شده باشد و عاقبتش به تجزیه شدن در خاک بیانجامد؟!


+ متولد تیر ماه بود و زندگی، آخرین تیرش را هم که منجر به مرگش شد در تیرماه نصیب کرد.


نظرات 17 + ارسال نظر
هانیه جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 16:18 http://khoda-behtarindost.blogfa.com

سلام بستگی داره سختی ها یا شیرینی های زندگی رو ببینی اما فکر کنم دنیا ارزش زندگی کردن رو داره
خدا دوستتون رو هم بیامرزه

دوست نبود، از فامیلای نزدیک بود!

آسیه دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 18:52

دوباره که غیب شدی شیخ...

آمدم جانت به قربانش
یا شایدم جانت به قربانم
و یا حتی جانش به قربانت...
نمیدونم یکی از همینا که گفتم

بهار دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 15:41 http://yekdonyaharf.blogfa.com

سلام شوخ شب خوبی؟چرا ازت خبری نیست؟ چشمم به صفحه اول این وبلاگ خشک شدکه.ما که دلمون هزار راه رفت.

سلام بهار...
خوبم :)

خبرنگار یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 21:09 http://ghasedake90.mihanblog.com

شاد باشه روحش

امیدوارم...
ممنون :)

همه چی خوبه خبرنگار عزیز!

لپ طلا شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 13:54

خوبید آیا جناب شوخ؟!

سلام لپ لپ ِ طلا...
بدک نیستم
آدرستم همیشه بذار، لطفا!

black swan پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 15:08 http://mytopia.blogsky.com

هر ادمی که از این دنیا میره اونقدر باور کردنش سخته که انگار اولین آدمیه که مرده...

ولی همه ما درگیر یه دور باطلیم
به دنیا میایم ... زندگی میکنیم... از دنیا میریم.

هرچند امیدوارم همه ی قضیه به این سادگیا نباشه...

سیزیفِ درونت سیزیف ِ درونمو بیدار کرد!

paeez پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 11:58

همیشه بعد از مرگ آدما این افکار میان سراغت؛ لمسشون کارسختی هست و صبر لازمه و قبول ِ مرگ،روحشون شـاد..

+خیلی به خودمون سخت گرفتیم زندگی رو ..

بله درسته... ممنون

+ یه کم بیشتر از خیلی...

متین سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 11:53 http://anotherlife.blogfa.com

به نظرتون خدا چیزی رو بی هدف آفریده؟
اصلا عبث بودن کار خدا امکان داره؟
انسان خودش باید تلاش بکنه تا بهترین زندگی رو اون دنیا داشته باشه
مگه مرگ پایان همه چیزه. تازه زندگی واقعی توی اون دنیا شروع میشه
سوره های واقعه ، نسا و آل عمران رو حتما بخون

چی بگم والا؟!
اگه شد به چشم، می خونم.

الی... چهارشنبه 8 مرداد 1393 ساعت 15:20 http://goodlady.blogsky.com/

خدا بیامرزدشون و عیدتون مبارک آقا

ممنون
بر شما هم مبارک

نقاشچی سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 20:35

روحشون شاد

ممنون

لپ طلا سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 02:24

تسلیت...... همراه با آرزوی آرامش روح برای بازماندگان....


+++ و تبریک بابت عید فطر...

ممنون...

+++ بر شما هم مبارک باشه

یاسمین دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 18:13

مرگ است که می آید...

آترا شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 15:51 http://atranotes.blogfa.com/

در مورد سوال اولت : با توجه به جبر جغرافیایی که درش گرفتاریم نمیدونم واقعا این زندگی ارزش کردن رو داره یا نه اما اینو خوب میدونم که شخصا شجاعت و یا حماقت پایان دادنش رو ندارم و در مورد سوال دومت :جواب من بطور قطع و یقین " نه" هست اما اینروزا در به در دنبال همون " عدل " معروف هستم .
+ ما یه مثل ترکی داریم که ترجمه ش یه چی تو این مایه هاس :خدا ازدستتون گرفت مهر و محبتش رو از دلتون هم بگیره ( مثله دیگه )

شجاعتئ یا حماقت؟! مساله این است...
خوبه که یقین داری...
+ مثلو اگه از اون وری نگاه کنی خیلیم خوبه!

بهار جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 23:15 http://yekdonyaharf.blogfa.com

همیشه وقتی یکی از نزدیکان فوت میشه آدم ناخودآگاه درگیر این سوال ها میشه.
بارها با فکر مرگ عزیزانم گریه هم کردم.
به اعتقاد من این زندگی و مرگ بعدش نمیتونه بیهوده باشه ولی خیلی پیچیده است.
+خدابیامرزدش.

بله این فکرها به آدم هجوم میاره ولی نباید بهش اجازه ی جولان داد چرا که آدمو اذیت می کنند!
+ ممنون

آسیه جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 19:22

روحش شاد...

من میگم ارزش نداره...کاش برگشتی نبود...

ممنون
به کاش و آرزو نیست ولی...

سما جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 19:18

به همون دلیل دک و پوز و ابر و باد و مه،فک میکنم زندگی پوچ نیس.شاید ما پوچش میکینم.من پوچش میکنم.خیلی بده.

شاید!

love جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 07:05 http://kdblog.iilg.biz

باد با چراغ خاموش کاری ندارد

اگر در سختی هستی , بدان که روشنی . . .
------------------
من در برخی از امتحاناتم مردود شدم اما دوستم تمام درسهایش را با موفقیت گذراند.

اکنون او یک مهندس در شرکت مایکروسافت است

و من فقط مالک مایکروسافت هستم ... بیل گیتس


6514

پس چی؟ چراغ خاموش با با کار داره؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد