شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

به سراغ زنان که می روید تازیانه را فراموش نکنید


* ... فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیّاً کَبِیراً * ترجمه: ... پس زنـان صالح آنـانی هستند که فـرمانبردار بوده و اسرار را نگاه می‌دارند؛ چرا که خداوند بـه حفظ دستور داده است‌. و زنانی که ا‌زسرکشی و سرپپچی ایشان بـیم دارید، پند و اندرزشان دهید و از همبستری با آنان خودداری کنید و بستر خویش را جدا کنید و آنان را بزنید. پس اگر از شما اطاعت کردند راهی برای ایشان نجوئید بیگمان خداوند بلندمرتبه و بزرگ است (نساء/34 ).

برای منِ مرد، دینِ اسلام (البته فکر می کنم این قضیه فقط به دینِ اسلام محدود نمی شود و سایر ادیان ابراهیمی را هم در بر می گیرد) امتیازهای فراوانی هم در این دنیا و هم در دنیای دیگر قائل شده است، مثلا اگر من شهید شوم و یا حتی با مرگِ عادی ولی با ایمان از این دنیا رخت بربندم، 72 حوری برایم آماده است که اتفاقا همگیشان" وَکَوَاعِبَ أَتْرَابًا "* هستند (البته خود این تصویر سازی های جنسی برای توصیف بهشت و محروم بودن مومنان در دنیا، در بسیاری از لحظات، از این لذایذ، محل گفتگو هستند) اما برای زنان این امکانات! و با این وسعت اختیار نشده است.
من به هیچ وجه قصدم ضدیت نیست، ولی واقعا برایم جای سوال است که زنان و دخترانی که به دین اسلام و به تبعِ آن قرآن ایمان دارند در برابر آیه هایی اینچنین چه نظری دارند؟! آیا با دل و جان "سمعنا و اطعنا" گویان قبول می کنند و یا در فکرِ یافتن تفسیرهایی من بابِ میلِ خود هستند؟!

* در تفسیرها این آیه (نباء /32) بدین گونه تفسیر شده است:
 و کواعب). و دختران نوجوان نارپستان. . .
 خترانی که پستانهایشان برآمده و گرد گردیده است.
(أَتْرَابًا). همسالان. همسن و سالان. . .
دخترانی که به سن و سال و زیبائی و جمال تام و تمام رسیدهاند.

....................................................................

عنوان برگرفته از جمله ایست که به نیچه نسبت داده اند.

نظرات 22 + ارسال نظر
منتقد چهارشنبه 19 مهر 1391 ساعت 15:47

وای بحال روزی که عینکیهای چهار چشم موش کور صفت بخوان کتاب ریاضی رو به دانش اموزان دانشگاهی اموزش بدهند ......
در کل اینطوریاست !
انسانهای با سواد بی مطالعه استین بالا میزننو به ملت یاد میدن چطور باید با (دستورات) خداوند مخالفت کنند ....

جودی آبوت دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:33 http://joudi-aabot@blogsky.com

من فقط از اینکه کسی یا چیزی بهم احترام نذاره و برایم به عنوان یه انسان ارزش قائل نشه خییییییییییییییییییییلی منزجرم ! خیلی !
من زنم ! ولی قبل از اینکه زن باشم انسانم ! اگر خدا هست و عادله باید برای من و یک مرد مساوی باشه
همین !

نظرتون محترمه.

نازنین پنج‌شنبه 23 شهریور 1391 ساعت 01:38 http://paeezebibaroun.persianblog.ir/

سلام.. از وبلاگ الناز اتفاقی از اینجا رد شدم; با اینکه توضیحات الناز به نظر خودم مشمول بود, اما خواستم از طرف یه آدم دیگه هم که اعتقادش به کتاب و دینش بیشتر احساسیه تا منطقی بگم که اگه رو زمین برابری قائل نشدن بین زن و مرد, اشکال از دین خدا نیست..
با حرف الی مبنا بر شرایط زمانه کاملا موافقم; و میدونم هیچ آیه ای بی مورد نیست; مثلا همین که از پیراهن حضرت یوسف دانشمندا کشف کردن عرق میتونه آب مرواریدو درمان کنه, ده ها قرن بعد از نزول قرآن مفهومش فهمیده شد, اگه قرار باشه یه کتاب آسمانی مثه یه کتاب معمولی باشه و همه ی جمله هاش ظاهری باشه, خوب دیگه چه کاری بود؟؟ میدادیم مودب پور مینوشتش تازه کلی هم میخندیدیم..
بوف کور صادق هدایتو باتوضیح و بی توضیح خوندین؟ آدم میفهمه وای این برداشتش چقد با مفهوم جمله فرق داشته.. تازه اون صادق هدایت بوده, بعد چجوری درباره ی خدا میشه انقد سطحی برداشت کرد.. یه واقعیتی که هست اینه که اگه منم جای خدا بودم بنده هامو آزمایش میکردم با جملات مفهومی..
یه چیز دیگه هم بگم; به عنوان یه دختر ننگ دارم ازینکه خدا بخواد منو به حوری وعده بده تا براه راست برم.. شما فرقو اینجا لحاظ کن....
خدای این قرآن به نظر من بی شک تمام عدالته; تو عدالت خالق, نباید باعقل مخلوق شک برد...
ببخشید پرحرفی کردم; نظرمو گفتم.. موفق باشی..

سلام...
شما از همون اول تکلیفِ بحث رو روشن کردین، ما باید رویکردمون منطقی و عقل گرایانه باشه و به دور از پیش فرضها فکر کنیم.
بعضی از مومنین کاسه ی داغ تر از آشن، چرا اینو گفتم؟ چون در قرآن اومده که این قرآن با زبانِ عربی فصیحِ قابلِ فهم برای همه نازل شده. البته من منکر نمیشم که وجودِ مفسرینِ آگاه لازمه اما این دلیل نمیشه که همه چی رو پشتِ باورِ نا مفهوم بودنِ جملات و آیات.
با ذکرِ مثالتون به شدت مخالفم چون هم به نوعی خلطِ مبحث بود هم کاملا قیاسی مع الفارغ بود، پس جای بحث ندارد.
در ادامه اون بحثِ همیشگی رو پیش کشوندین که متاسفانه بیشتر اوقات دخترا و پسرای ما دچارش می شن و با یک نوع تعصبِ خام در موردِ جنسیتِ طرفِ مقابل با پیش داوری و ناداورانه صحبت می کنند، منظورم اونجاییه که در مورد حوری و گفتنِ اینکه .. شما فرقو اینجا لحاظ کن.... هستش)
اختیار دارین... نظرتون کاملا محترمِ.. شما هم همینطور

[ بدون نام ] دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 23:29

سلام

در مورد خانوم ها به جای حوری، غلمان در اختیارشون هست


العیاذ بالله...

بهار دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 11:57

اول سلام.گفتم عقل سلیم نداری اول برو ببین تفسیر این ایه چیه بعد چرت بگو البته ببخشیدا رک حرفم گفتم.حتما میدونی خیلیا بخاطر همین قران مسلمان شدند

سلام...

الناز دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 01:42

باز هم میگم بعضی از آیات قرآن تاریخ مصرف داره...
و اینکه از برداشتهای لفظی بیزارم...واژه ی رجم سالها چه بسا قرنها توسط مفسرین به معنی سنگسار معنی میشد اما مدتی هست به این نتیجه رسیدن که معنی اصلی رجم گناه و جرم هست نه سنگسار!!!!
برای همین حتی تو ترجمه آیات به هیچکدوم ازین ترجمه ها اعتقادی ندارم چون مسلط به ادبیات عرب نیستم..

جمله ی اولتو متشرعین و خیلی دیگه به هیچ وجه قبول ندارند و به نوعی بدعت خطرناک به شمار می آورند.
از برداشتهای لفظی بیزار نباش چون کلامِ ما از الفاظ تشکیل شده اند و ما چرا باید الفاظی رو انتخاب کنیم که اونقد قابلِ فهم نباشند که مارو دچارِ تشتت کنند در حالی که قرآن صراحتا بیان می کنه که ما این قران رو با زبانِ عربیه فصیح که برای همه قابلِ فهمه نازل کردیم و قس علیهذا...

zahraaaaaa یکشنبه 19 شهریور 1391 ساعت 01:40 http://www.mybooda.blogfa.com

هر دینی ک من تا الان اسمی یا مستندی یا هر چیزی ازش شنیدم یه ایراداتی داشته...البته ادیان جدید هم اومدن...اما این بحث برتری مرد نسبت ب زن همیشه مطرح بوده چون خود مردا همیشه زمان ثبت قانون و نوشته های مهم حضور و حق اظهار نظر داشتن.حالا اینکه قران از این دست مباحث داره که دیگه جای بحث نداره واضحه چرا......کاملن مخالفم..اما دلیل نمیشه حرفهای درستش منظورم قسمتهای دیگه از این کتابه هم نادیده بگیرم

این یک بحثِ تاریخیه مفصل رو میطلبه که جاش اینجا نیست ولی در همین حد بگم که در قدیم الایام که بیشتر قدرت بدنی درگیرِ مسائلِ روزمره بوده و به همین خاطر مرد به عنوان تجسمِ نیروی برتر برای خوئش حقِ مالکیت حتی بر جنسِ مکملِ خودش(زن) قائل بوده و این ذهنیتِ تاریخی تا امروزِ روز همچنان ادامه داشته...
شما گفتین که هر دینی ک من تا الان اسمی یا مستندی یا هر چیزی ازش شنیدم یه ایراداتی داشته، اما هیچ دینی به هیچ وجه من الوجوهی اینی که شما گفتین رو قبول ندارند و خود رو کاملا بی عیب و نقص معرفی می کنند.
در ادامه هم گفتین که اما دلیل نمیشه حرفهای درستش... ، همونطوری که در جوابِ یکی دیگه از کامنتا گفتم، این مصداقِ کاملِ یک بام و دو هوا بودنِ.

چیستا شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 15:01

اول سلام عرض می شه
دوم این که خدا خودش میدونه چه موجودات مزخرفی خلق کرده ، منظورم جنس نرینه هست :دی و می دونه چگونه و با بیان چه مسائلی اونا رُ سر ب راه کنه و به سمت خودش سوق بده :دی
خوشبختانه ما زن ها خیلی در بند این چیزها نیستیم. اگه هم باشیم در حد شوما ها نیست :دی

سلام.
به سمتِ خودش سوق بده؟! با تصویر سازی های جنسی و ... نرینه هارو به خودش جلب می کنه؟!
اما خیلی جاها شنیده ایم و خوانده ایم که از لحاظِ علمی اثبات شده که عطش و میلِ جنسیه زن نسبت به مرد بیشترِ...

dorna شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 10:47

nemidunam chi bgam vaqean,
khoda ham ye jurai tabiz qael shode dg

برای بعضی ها این تبعیض نیست و عینِ حقیقتِ، برای همینِ که سفت و سخت به هرچی که گفته شده ایمان دارند اما خب برای افرادی دیگر این عینِ تبعیضِ.

عباس شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 08:50 http://abas.blogfa.com

به نظر من یکم با دقت تر خونده بشه بهتره چرا همیشه آخر کار رو میبینید؟ مثل همون آیه که میگی *لا اکراه فی الدین* عزیز من درسته گفته در دین اجباری نیست ولی قبل و بعدشم بخون. خدا تو قرآن از زنان هم خیلی طرفداری کرده بخاطر همین یک آیه درسته که به قرآن کافر بشیم؟ قصد جسارت ندارم ولی بهتره بخاطر این آیات خط نکشیم رو همه چیز

خب اینم نظرِ شماست و کاملا محترم و در ظاهر حرفتون به ما فهموندین که شما اهلِ کسانی هستید که "سمعنا و اطعنا" گویان هستید، این هیچ اشکالی نداره و عقیده ی شخصیه شماست.

رعنا جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 23:14 http://sedayekhamush.blogsky.com

ای کاش روزی برسه که اولا به عقاید هم احترام بزاریم و دوما نترسیم از به زبون آوردنِ عقایدمون،حتی اگه خلاف مسیر همه باشه!
راستش من بیشتر نگران به هم ریختنِ جوِّ کامنت دونیت بودم(اونم به خاطر تجربه بدی که تو "همینجا" پیش اومد)
ممنون از تاییدت
جواب اون سوالی هم که پرسیدی:طبق مراحل ادب کردن زنان که تو آیه ذکر شده بود که وقتی زنی سرپیچی کرد نهایتا به زور واصل شید! منم گفتم مستحق مضروب شدنم لابد!
البته اینم بگم که اگه این آیه در مورد مردان برای زنان نازل شده بود تا همینجا که بسترشون رو چند روزی جدا میکردند کفایت می کرد،تنبیه میشدن و به زدن احتیاجی نمیشد: دی

یه کم زمانم بره ولی می رسیم، شک نداشته باش :)
بچه ها همه اینجا خودین و کامندونیمو مالِ خودشون می دونن در نتیجه همه چی آرومه و اینا... D:
خواهش می کنم
خدایا این مجازات را بر مردان نازل گردان تا ببینند که تنبیه یعنی چی D:

الــــــــی جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 17:23 http://goodlady.blogsky.com

باز هم تفسیر آن طور که دلمان میخواهد
انگار که مثلا مردها را باید با کتاب به اوج رساند
عجب!

منظورتونو متوجه نشدم! یعنی من تفسیر من بابِ میلِ خودم کردم یا چیزِ دیگه؟!!
مردها را با کتاب به اوج رساندن؟!!

الناز جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 01:11

چرا وقتی وبتو باز می کنم بعد از اسم وبلاگت و قبل از پدیدار شدن متن تبلیغ ژل حجم دهنده ی لب میاد؟ هدفت ازین کار چی بود؟
اغفال جوانان؟
تحریک عمومی؟
توهین به نوامیس مجازی مردم؟

:)) من بی تقصیرم... به شخصه اعتقادی به تغییراتِ اینچنینی ندارم، هرچیزی طبیعی و ارگانیکش بهتره D:

friend پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 18:27 http://mansiiivakil.blogfa.com

چقدر بدممممممممم اومد

من نظری ندارم.... مدافع چنین ایاتی هم نیستم چون واقعا برای خودم شک برانگیز و ناراحت کنندس:(

یادمه یه بار در مورد کلیت و کانتکس و اینا حرف زدی، ولی اینجا ظاهرا فقط مدافعِ چنین آیاتی نیستی چون بابِ میلت نیست! البته منظورم شخصِ تو نیست، بلکه خیلی از مومنان که به قرآن ایمان دارند ولی در چنین آیاتی شک می کنند.

الناز پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 12:46

شوخی واسم جالبه که نمی خوایم باور کنیم که کتاب دینی مون زمانی نازل شد که تفکرشون در حد زنده بگور کردن اعراب و انجام امور سرویس بهداشتی در خانه ها و ایجاد رابطه با خواهر و مادر و زنان متاهل بود...
خوب مثلمن خدایی که اومده چنین کتابی رو فرستاده یه دو دوتا چارتایی کرده که واسه چه جماعتی از چه فکر قراره حرف از آخرت بزنه... برای همین تمام وعده های آخرت رو اومده از لذتهای دنیاییشون وام گرفته(این نهایت هوش هست)
جدا از اون حساب کردهیه روزی هم میرسه دو نفر آدم پیدا میشن که بخوان سالهای بعد رو این آیات فکر کنند و اومده یه تعداد آیه های فوق العاده مفهومی گذاشته الان نمی دونم قرآنمو کجا گذاشتم پیداش کردم چنتارو بهت میگم...
و خوب خیلی ساده لوحانه ست که ما هم بخوایم بهشت و جهنم رو حوری و آتیش تصور کنیم چه اینکه تمام اینها تمثیل های دنیوی واسه فهم بشر..
حرفم زیاده اما خوب میدونی چشم انتظاریم...مغزم فعلن تعطیله

به نظرم بهشتی که وعده داده شده به صراحت در موردش گفته شده که نهرها در آن روانند و حوریان گرداگرد و ... و بهشتِ وعده داده ی قرآن بدونِ شک چیزی مثل همینانند.
و البته من حرفِ اصلیم اینجا یه چیزِ دیگه بوده الناز! من کاری به تصویر سازی های جنسی ندارم(البته فعلا) من می خوام بدونم تویی که ظاهرا سفت و سخت هم به قرآن ایمان داری چه نظری داری در مورد اینکه همسرِ آینده ات از طرفِ دینِ موردِ قبولت بهش اجازه داده شده که تو رو بزنه؟!

رعنا پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 09:59 http://sedayekhamush.blogsky.com

راستی شوخی جان کامنتمو تایید نکنی راحت ترم
حوصله بحث با بقیه رو ندارم راجب حرفی که زدم(تو کامنت قبلی که هنوز تایید نشده)،البته منظورم تو نیستی
یه بارم تو وبلاگ فاطیما یه حرفایی زدم،خودم پشیمون شدم از کاری که کردم و جنجالی که پیش اومد
به این نتیجه رسیدم که بحث در این موارد بی فایدست

تایید کردم چون ایرادی درش ندیدم و اگه کسیم مشکلی با دیدگاهِ یک نفر در جامعه ایی که چند فرهنگی شده الان داره، مشکلِ خودشه و یکی مثِ شما نباید اعصابش به این خاطر خرد بشه.

عباس پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 06:11 http://abas.blogfa.com

بله !!!

لابد منم بله!!!

ماریا پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 00:59 http://paeeze1363.blogfa.com

ما که ظاهرا هم این دنیا دستمون بسته س هم اون دنیا
بنظرم خیلی بی انصافیه
ولی فک کن اون دنیا همه مردا زن محشور بشن و همه زنها مرد!
ای خدا چی میشد اینجوری بشه.ما حورالعین و پری نخواستیم. یه دل خنکی خواستیم

اینم واسه شما

بله منم همین برام جای سواله که شما چه نظری در موردِ همین دست بسته بودنتون دارید؟!
من چرا؟؟؟؟

مریم چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 23:27 http://soir.blogfa.com

نمیدونم چی بگم ولی درکل من خیلی با اونجمله نیچه مخالف بودم وهستم وگاهی وقتها سر این موضوع با داداشم جدال میکنم.ولی در مورد قرآن یه آخوندی اومده بود تو تلویزیون وچون من اتفاقی سوال یکی از ببینده هاشو که دقیقا همچین چیزی بود شنیدم وایسادم ببینم جوابش چیه... که گفت میبینید مراحل داره اول گفته اینکار وکنید اونکار کنید اگه نشد بزنید اونم نه جوری که شماها میزنید ضربه با چوب مسواک مثله یه شوخی...
ولی گذشته از این حرفها شما چقدر از قرآن سر در میارید گمون میکردم شبیه داداشم باشید نه مثه اینکه اطلاعات وکمی هم اعتقادات شما بهتره...

بله ظاهرا زدن مرحله ی آخره !
البته به مترِ شما شاید بهتر باشه شاید واسه یکی دیگه و جتی خودم بهتر نباشه!!!

رعنا چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 20:25

جالبه که من از همین آیه سوره نبا به قران کافر شدم و بس!
سمعنا و اطعنا رو بوسیدم گذاشتم کنار و لابد مستحق مضروب شدنم از سمت جماعت ذکور!

شما گفتین که من تایید نکنم ولی با اجازتون تایید می کنم کامنتو، چون به نظرم اصلا مشکلی نداره بیانِ این نکات.
ولی چرا مضروب شدن از سمتِ جماعتِ ما؟!

فاطیما چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 20:11

هووممم!چی بگم؟؟؟همینه دیگه زورتون زیاده...

زورِ ما زیاد نیست، که اگر بود همین دنیارو با تمام لذایذش می چسبیدیم و لا غیر!

افسانه چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 18:11 http://gtale.blogsky.com/

ســــــــلام

اسلام دین بزرگی است من بارها وبارها قرآن را ختم کردم
اما من با کتک زدن زنان مخالفم

خب به نظرم این یعنی یک بام و دو هوا!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد