شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

شوخی های شبانه

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زنده گی نشستم

جامعه باز

کارل پوپر معتقد بود اگر چه دمکراسی غربی بهترین نظام قابل تصور و از نظر منطقی بهترین نظام ممکن نیست و در بسیاری از زمینه‌ها می‌توان و باید به آن انتقاد کرد، اما این نظام از نظر تاریخی بهترین نظام سیاسی است که ما سراغ داریم و به این سخن دمکریت فیلسوف یونان کاملا اعتقاد داشت که: « زندگی تنگدستانه در دموکراسی، به زندگی متمولانه در یک حکومت جبار برتری دارد، چرا که آزادی از بندگی برتر است».

 

این گفته، ناخودآگاه بعد از دیدن این خبر (اینجا) برایم تداعی شد.


******************************************


کتاب جامعه باز و دشمنان آن کتابی است که علیرغم جذابیت به خصوصی (هم نویسنده و هم عنوانش) که برایم دارد هنوز فرصت مطالعه ی آن را نداشته ام. من هیچ موقع برای خودم برنامه ریز خوبی نبوده ام، اما این بار گوشزدگونه! و به صورت جدی می خواهم در اولین فرصت این کتاب را گیر آورده و بخوانم.


نظرات 10 + ارسال نظر
myopia جمعه 10 آذر 1391 ساعت 23:43

قربان شما
:-))

:)

friend جمعه 10 آذر 1391 ساعت 14:19 http://mansiiivakil.blogfa.com

چرا تاییدنکرده بودی؟؟؟؟؟؟؟؟
توام منو اذیت می کنیییییییییییییییییییییی:(((

تایید کردم!
والله من اهل اذیت کردن کسی نیستم...
چته دوستِ خوبم؟!

friend پنج‌شنبه 9 آذر 1391 ساعت 12:07 http://mansiiivakil.blogfa.com

اصلن من دیگه نمیام نظر بدم............ لوووووووووووس

چرا آخه؟!!!!

mytopia پنج‌شنبه 9 آذر 1391 ساعت 02:21 http://mytopia.blogsky.com

اره خوب بعد از این که یه بار دیگه این مطلب و خوندم و فهمیدم چه صوتی بزرگی دادم نشستم یه دو ساعتی به خودم خندیدم
حالا شما لطف بفرمایید و به روی ای جانب نیارید
(به قول چن تن از بچه ها: این کارامه اینم رفتارای زشتمه:)

شما سالارید ;) اینو نفرمایید.

mytopia چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 22:29 http://mytopia.blogsky.com

اول اینکه من با دموکراسی اینقدرها هم مشکل ندارم
آزادی خوبه اما به شرط اینکه آزادی رو چی تعریف بکنیم .
منم تنها مشکلم با دموکراسی تو انتخاب کردن یه فرد به عنوان یه سمت میشه مثلا تو ایران میان 4 نفر که خودشون بهش اعتماد دارن رو میزارن برای انتخابات بعد به مردم میگن حالا از بین این رنگا انتخاب کنین بقیش با ما.
و در رابطه با سوال دوممتون باید نظر یکی از فیلسوفا رو بگم که البته اسمش یادم نیست:
"درسته که دموکراسی سیستم کاملی نیست ولی با این وجود تنها سیستمی بوده که تا حالا بوجود اومده و تونسته اینقدر موفق باشه"

تعریف هارو هم باید تعریف کرد!!
ایران؟! error
جمله ی آشنایی بود

friend چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 15:08 http://mansiiivakil.blogfa.com

امروز اومدم نظر کاملم رو بگم و برم:دی
راستش خبر جالبی بود... بیشتر بابت گسترش تا این حد دموکراسی و آزادی نه اینکه یه زن محجبه رفته توی پارلمان انگلیس. باید بدونیم اگر یه مثلا ترنسکشوال هم به پارلمان راه میافت همین نظرو داشتیم؟؟؟ قاعدتا باید همین نظرو داشته باشیم ولی مطمئنا بجای به به و چه چه موضع می گیریم. همین انگلیس که یه زن با حجاب رو در پارلمان راه می ده ازدواج هم جنس ها رو هم مجاز می دونه و این همون آزادیه چون همین احترامی که به سمیه می زاره به بقیه آدما و همجنس گراها هم میزاره.
منظورم اینه که بیشتر از تشویق خانم سمیه اون سیستمی که چنین آزادانه به هر فردی اجازه بالا اومدنو می ده قابل احترام و تشویقه. سمیه و امثال ایشون مدیون اون سیستم هستند که اگر نبود اونا هم مطرح نمی شدن. فرض کنین یه بی حجاب تو ایران باشه... دهنش سرویسه!
غیر از همه اینها من حجاب رو اینطوری که الان مطرحه نمی فهمم. همین خانم سمیه خیلی قابل احترامه برای من اما یه پوشش مثل بقیه خانم ها داره که همه اندامشم پیداس روی سرشم یه چیزی بسته که انقدر پیچیدش و زیرش یه چیزایی گذاشته که بیشتر نظر ادمو جلب می کنه تا یه خانمی که موهاش معمولی ریخته دورش. نمی خوام بگم بی حجابی ترجیح بر حجاب داره اما به قول مامانم اگه حجاب به معنیه جلب نکردن توجه مرداس این چیزی که الان بعنوان حجاب می بینیم خیلی جلب توجه کننده اس!
به هر حال من که گیج می شم از دیدن بعضی با حجابی ها و ...

من آرزو می کنم «انسان ها» فزونی یابند!!!

خوب کاری کردی که اومدی :)
تو (این تو میتونه به همه تعمیم پیدا کنه نه تنها شخص شما) باید تکلیف خودتو با خودت مشخص کنی که آیا هر حقی به حقدار برسه خوشحال میشی یا به نظرت حقهایی حقه که تو حقشون میدونی؟!!
برای پاراگراف دومتونم باید عرض کنم که من هم برای سیستم احترام قائلم و نه فرد چون سیستم است که معنا پدا میکنه در عرصه کلان حتی اگر سیست یک سیستم فردگرا باشه!
من بعد از خوندن پاراگراف سوم اینجوری شدم ===» که خدایا نکنه لینکی که من دادم اشتباه بوده و عکسی از یک خانم " naked" گذاشتم!!! رفتم و دیدم نه باب درسته که... بابا والله حجاب به این درست و حسابی، چشه آخه این؟!!

آرزویم رسیدن به آرزویت است.

mytopia چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 00:30 http://mytopia.blogsky.com

خبر خوبی بود البته اگه جنبه های نمیدونم چی چی نداشته باشه .
آخه من با دموکراسی یه کم مشکل دارم. البته با بعضی جاهاش:
میان دو خودکار با رنگای مختلف میزارن جلوت بعد بهت میگن تو رنگش رو انتخاب کن بعدش بقیه چیزاش با ما
مثل نوع خود کار . مارک خودکار . دست خطی که میخان باهاش بنویسن . فکری که پشت همه ی اینا هست که اصلا چی بنویسن. بعش هم میگن رنگش رو انتخاب کن. که مثلا ابی یا قرمز بودنش هم زیاد تاثیری روی اصل عمل نمیزاره.

من با خیلی از جاهای این استنباط شما مشکل دارم اما یه سوال از شما دارم و اونم اینه که چه سیستم پیشنهادی به جای دمکراسی دارین که تا این حد تونسته موفق عمل کنه؟

فاطیما سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 22:22 http://muddy.blogfa.com

من نیز مثل سمیه آرزو میکنم که تعداد زنان محجبه فزونی یابد...آآآآممییییین!

جامعه ی پویایی که من می بینم از هر مذهب و ملیتی میتونه باشه!!!

ماریا سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 16:56 http://paeeze1363.blogfa.com

کلا خیلی سطح بالا سخن میگویی شوخی
ای که گفتی یعنی چه!!

باز که شما دارین چوب کاری میفرمایید! ای بابا... D:

friend سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 14:24 http://mansiiivakil.blogfa.com

سلام
پست جالبی بود... خبر جالب تر!
صبح اومدم کامنت بزارم یه چیزایی هم نوشتم اما عجله داشتم پنجرشو بستم و رفتم. حالا که اومدم دوباره کامنت بزارم یادم نیست صبح ثبتش کردم یا بدون ثبت پنجررو بستم. . . این است آلزایمر!!!
نمیدونم چرا انقدر وقت ندارم :(

سلام.
از همه جالب تر ظهور شماست D: خوشحالیم چشممان به جمالتان روشن شد.
ثبت نکردین متاسفانه! فیلم آلزایمرو هم ببین تا ببینی آلزایمر یعنی چی؟! ;)
وقت نداشتن نشانه ی خوبیه، ناراحتی ندارد به نظرم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد